مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 

آموزش رفع ارور NET Framework Initialization

پکیج Microsoft .NET Framework چیست ؟ و در چه صورت با ارور Microsoft .NET Framework Initialization مواجه می شویم؟

وقتی شما یک برنامه نصب می کنید علاوه بر فایل های اصلی برنامه که در ProgramFiles نصب می شود ، تعدادی هم فایل هستند که در شاخه ویندوز نصب میشوند . این فایل ها همان درایور های مورد نیاز ویندوز برای اجرای برنامه شما هستند که توسط برنامه نویس نوشته نمیشوند، بلکه آنها قبلا تعریف شده اند و برنامه نویس از قابلیت های آن در برنامه خود استفاده می کند. پس برای اینکه برنامه شما کارکند باید آن فایل ها به ویندوز شما اضافه شوند.

Framework مجموعه ای از فایل های مورد نیاز سیستم عامل (شامل فایل های DLL و رجیستری و واسطه های استاندارد ارتباط برنامه ها بایکدیگر) است که برای اجرای برنامه های نوشته شده تحت دات نت ضروری می باشد. یعنی یک پکیج کامل از تمام dll های مورد نیاز برنامه هایی که با خود دات‌نت نوشته شده اند.

در صورتی که Microsoft .NET Framework در سیستم شما نصب نباشد برنامه یا بازی مورد نظر شما اجرا نخواهد شد، که این مورد همان ارور Microsoft .NET Framework Initialization می باشد.

معنای این خطا!

ارور Microsoft .NET Framework Initialization مربوط به فریم ورک یا پکیج dot NET Framework است که ممکن است هنگام اجرای بعضی از برنامه‌ها و بازی‌ها با آن مواجه شوید.

 

متن کامل خطا (برای ورودی موتورهای جستجوگر):

[ProgramName] .NET Framework Initialization Error
To run this application, you first must install one of following versions of the .NET Framework:
v4.0.30319
Contact your application publisher for instruction about obtaining the appropriate version of the .NET Framework.

 

نحوه برطرف کردن خطای NET Framework

برای برطرف کردن خطای Microsoft .NET Framework Initialization کافیست نسخه مناسب (معمولاً آخرین نسخه) از مجموعه NET Framework را بر روی سیستم عامل ویندوز خود نصب کنید. مناسب ترین نسخه همیشه آخرین نسخه مجموعه دات نت فرم ورک است اما در این میان ممکن است ویندوز از یک نسخه به بعد آن را پشتیبانی نکند.

ویندوز XP نهایتاً از نسخه ۴.۰.۳ پشتیبانی می‌کند که قبل از آن حتماً باید نسخه ۴ نصب شده باشد. به همین دلیل است که نمی‌توان برنامه‌های جدیدتر را (که از نسخه ۴.۰.۳ به بعد .NET Framework استفاده می‌کنند) در ویندوز XP اجرا نمود. اما نکته مثبت این است که توابع بیشتر برنامه‌های ساده به نسخه ۴ نیاز دارند نه بیشتر. برای ویندوزهای ۷ و ۸ و ۸.۱ و ۱۰ فعلاً محدودیت پشتیبانی از مجموعه .NET Framework وجود ندارد و می‌توان از آخرین نسخه آن استفاده نمود.

در متن خطا نسخه مورد نیاز برنامه (در مثال این پست، نسخه v4.0.30319) نوشته شده است اما توصیه می شود از آخرین نسخه این مجموعه که ویندوز شما آن را پشتیبانی می‌کند استفاده کنید.

لینک دانلود Microsoft .NET Framework