خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
دانلودهای برتر ماه

    دانلود رمان قلندر و قلعه سرگذشت شیخ اشراق نوشته سید یحیی یثربی

    قلندر و قلعه سرگذشت شیخ اشراق

    قلندر و قلعه ، زندگینامه شیخ شهاب الدین سهروردی

    قلندر و قلعه، داستان زندگی شیخ اشراق، شهاب الدین یحیی بن حبش سهروردی از حکما و عرفای بزرگ قرن ششم هجری ایران است.این کتاب به قلم دکتر سید یحیی یثربی نگاشته شده است. نویسنده در این کتاب که جنبه زندگینامه ای آن بسیار دقیق و قوی است به نحوه شکل گیری ذهنیت شیخ شهاب الدین از کودکی و تأثیرپذیری وی از معلمان و استادانش پرداخته است. در این داستان تا حدی دیدگاههای فلسفه سهروردی به زبان ساده و بیان شیوا و روان آمده است و اساس این نوشته راه و رسم سلوکی اوست که میراث حکما، علما و به ویژه فرزانگان است. خواندن این کتاب را به شما توصیه میکنیم با دانلود پلاس همراه باشید.

     

    ویژگی کتاب قلندر و قلعه:

    زبان ساده و روان

    بیان شیوا و نثری ثلیث

    جنبه زندگینامه ای آن بسیار دقیق و قوی

    ارائه دیدگاههای فلسفه سهروردی

     

     

    قسمت هایی از کتاب قلندر و قلعه :

    • – می گویند شما شراب می نوشید. هم چنین عده زیادی در شهرهای مختلف دیده اند که شما به موسیقی گوش می دهید و در مجالس می رقصید. لطفا جواب ها را کوتاه بدهید که برای پاسخ دادن به سوال اخر که مساله ختم نبوت است ، وقت کافی داشته باشید.

    *****

    • اطاعت می کنم! شما براساس کدام دستور شرع مامورید تا بدانید که یکی شراب می خورد یا نه؟اگر شاهدان شهادت دادند، بر قاضی است که حد شرعی را اجرا کند. اما در ابتدا نه تنها مجاز به تحقیق و تجسس نیستید ، بلکه منع هم شده اید. بدان که انسان کار بزرگی در پیش دارد. کار انسان این نیست که عصاره نعمت های الهی را بمکد و تبدیل به کثافت کند. اگر همه کائنات را مسخر او کرده اند, برای آن است که او یار امانتی بر دوش دارد که بر زمین و آسمان سنگینی می کند. او به جایگاهی می تواند برسد که فرشته را به آن راه نیست. بنا به درخواست علما و مومنانی که شب گذشته ، در پنج مسجد شهر بعد از مغرب اجتماع نموده و دار زدن او را پیش از نماز جمعه خواسته بودند ، جسم بی جان او را از قلعه بیرون آوردند و به قضای تکلیف واجب ، فوت شده ، او را دار زدند.
    3.6/5 - (5 امتیاز)
    0 تا کنون ثبت شده است

    17 − 1 =

    تمامی حقوق محتوا و قالب برای دانلود پلاس محفوظ است

    کپی هر نوع محتوا و عکس از دانلود پلاس فقط با درج لینک فعال به سایت مجاز است.

    Copyright ©1397 All Right Reserved

    پیوستن به کانال دانلود پلاس